SEO voor makelaars
Heel belangrijk voor de vindbaarheid van jouw website is zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO. Hierin spelen zoekwoorden een belangrijke rol als je weet welke zoekopdrachten worden gebruikt om jouw of je concurrenten te vinden dan moet je veel gebruik maken van deze zoekwoorden op jouw website. Zo weet Google dat jij gevonden moet worden op deze termen.
Techniek van de website
Ook belangrijk voor SEO is de techniek van jouw website. Technische SEO kan een bijdrage leveren dat het woningaanbod van huizen snel laadt na een zoekopdracht via Google. Niet alleen snelheid is belangrijk, maar het algoritme van Google kijkt naar nog meer aspecten waardoor jij als makelaar nog beter zichtbaar bent in Google. Het is belangrijk dat jouw website ook voor mobiel gebruik goed geoptimaliseerd is. Dit heeft ook als voordeel dat je meer zult verkopen, want steeds meer mensen zoeken naar huizen via hun mobiele telefoon of tablet. Daarnaast is het nog belangrijk dat de structuur in je URL’s kloppend is en dat je geen duplicate content publiceert. Belangrijk is de nieuwe Google Core Vitals update van 2021. Door deze update is snelheid nog belangrijker geworden om goed te ranken in Google.
- Mobiele optimalisatie
- Laadsnelheid
- URL opbouw
Lokale SEO voor makelaars
Wil je de best gevonden makelaar van de regio zijn? Dan is lokale SEO onmisbaar. Als makelaar zijnde ben je werkzaam in een bepaalde regio. Het is dus belangrijk als je in de omgeving van Heerenveen werkzaam bent dat je ook in deze omgeving gevonden wordt. Als er wordt gegoogeld op bijvoorbeeld ‘makelaar Heerenveen’ dan is het belangrijk dat je getoond wordt zoals hieronder in de afbeelding. Wil je alles weten over lokale SEO? Lees ons blog hierover.
Google vertoningen zijn gebaseerd op locatie, maar aan ons de teksten zo goed mogelijk door te voeren en zorgen dat je relevant bent en klikken binnenhaalt.
Linkbuilding voor makelaars
Linkbuilding kan een enorme bijdrage leveren aan hogere zoekwoorden posities voor makelaars. Wij weten precies hoe we een goede linkbuilding strategie voor makelaars in kunnen zetten om sneller resultaat te boeken voor de SEO inspanningen die geleverd worden.
Google Mijn Bedrijf optimalisatie
Om op te vallen tussen de andere makelaars in de buurt is het belangrijk om zo snel mogelijk volledig en positief zichtbaar te zijn. Google Mijn Bedrijf is hier de ideale manier voor. Een mooi overzicht van alles wat jouw makelaardij te bieden heeft. Wat kun je allemaal vinden in het Google Mijn Bedrijf profiel?
- Adresgegevens
- Openingstijden
- Vragen en antwoorden
- Recensies
- Services
- Korte omschrijving van bedrijf
- Berichten
- Aanbod
SEA voor makelaars
Als je niet lang wil wachten op resultaat en direct zichtbaar wil zijn voor iedereen die jou mogelijk wil vinden. Voor wat sneller resultaat kun je gebruik maken van onze SEA-diensten. Bij SEA zoeken we de juiste zoekwoorden en advertentievormen om jou met jouw advertentie zichtbaar te laten zijn in Google. SEA is een betaalde vorm van adverteren. Bij elke klik op een advertentie van jouw makelaardij betaal je de CPC (Cost per Click).
Dynamische Display campagnes voor makelaars
Om de naamsbekendheid in de regio en de verkopen te verhogen kunnen we via Google Ads dynamische display-campagnes inzetten. Bij dynamische display-campagnes worden potentiële afnemers op verschillende online kanalen benaderd. Deze advertenties zijn regionaal gericht en gericht op de interesses en eerdere paginabezoeken van de klant.
De afbeeldingen in deze display banners worden volledig geautomatiseerd door huizen die jij in je aanbod hebt staan.
Conversie optimalisatie voor Vastgoed & Makelaardij
Om te zorgen dat je alles uit jouw online activiteiten haalt kun je ze een extra boost geven door gebruik te maken van conversieoptimalisatie, oftewel CRO. Dit is één van de diensten die we bij Travyk aanbieden en deze heeft alles te maken met testen welke knop, welke tekst of welk design het beste werkt en het meeste conversies zal opleveren. Een aantal mogelijkheden om dit te bewerkstelligen zijn:
- A/B testen
- Personalisatie
- Calltracking
A/B testen
Wil je alles uit je website bezoekers halen? Dan moet jouw website natuurlijk volledig geoptimaliseerd zijn. Maar hoe weet je of dit het geval is? Om hierachter te komen kun je heel goed gebruik maken van A/B testen. Met A/B testen vergelijk je twee situaties met elkaar om te kijken welke het beste converteert. Je kunt bijvoorbeeld een knop (CTA) aanpassen of een afbeelding. Deze twee verschillende situaties kun je voorleggen aan de bezoeker en vervolgens meten of de klant contact opneemt om een huis te willen kopen of verkopen en welke versie van jouw pagina het beste werkt.
Personalisatie
Om elke klant op maat te kunnen bedienen kun je personalisatie toepassen. Met personalisatie is het mogelijk om elke klant op basis van een individueel klantprofiel te bedienen en dus persoonlijke aanbevelingen van diensten of woningen laten zien. Hierdoor kun je sneller de interesse van de klant wekken en zal de klant sneller overgaan tot een conversie.
Calltracking
Met calltracking krijg je goed beeld van hoe de klant op jouw website binnenkomt. Met calltracking laat je aan elke klant een uniek telefoonnummer zien. Als de bezoeker op dit telefoonnummer klikt dan is het mogelijk om te zien via welke campagne deze conversie tot stand is gekomen. Op deze manier kun je zien welke campagne het het beste doet en het meeste verkopen oplevert. Dit is een hele nuttige manier, omdat, ook voor de huizenmarkt, ontzettend veel wordt gezocht op mobiele telefoons. De kans dat mensen bellen is hierdoor dus groter dan ooit.
Doordat er steeds meer mensen zoeken via hun mobiele telefoon is de kans ook groot dat zij contact via de mobiel zoeken. Om een laagdrempelige manier te bieden is het mogelijk om een WhatsApp-functie aan jouw website toe te voegen. Zo kunnen klanten gemakkelijk terecht bij jouw om vragen te stellen over bijvoorbeeld specificaties over woningen of afspraakmogelijkheden. Op deze manier kun je de klant op een snelle manier te woord staan en aan je binden.
Waardebepaling
Als je snel jouw potentiële klanten in kaart wil hebben dan kun je gebruik maken van bijvoorbeeld een gratis waardebepaling op jouw website. Dit gaat via separate software hiermee kan de geïnteresseerde in vier stappen gegevens over de woning invullen en deze worden doorgestuurd naar jou. Als er een interessante potentiële klant tussen zit kan er gekozen worden om contact op te nemen, of er wordt zelf contact opgenomen na het zien van de indicatieve waarde van het huis.