Als autoverkoper weet je maar al te goed hoe belangrijk het is om goed gevonden te worden in de zoekmachines. SEO campagnes of SEA campagnes draai je al een tijdje. Je wilt de juiste clicks genereren en zo veel mogelijk auto’s verkopen. Wij hebben een mooie ontwikkeling gevonden die je als autoverkoper kan helpen in de toekomst. Namelijk Bing Automotive Ads, lees er alles over in dit blog!
Wat zijn Bing Automotive Ads Campagnes?
Bing Automotive Ads zijn auto specifieke advertenties die terugkomen op de SERP (Search Engine Result Page) als men zoekt naar een specifiek voertuig. Als men bijvoorbeeld zoekt op een Ford Mondeo (in de afbeelding hieronder <buy contoso model> dan krijg je onderstaande presentatie te zien in Bing Ads.
Voorraad presenteren in Bing zoekresultaten
Bing Automotive Ads zijn volledig op de automotive branche ingericht. Bij het opmaken van de advertenties, is het mogelijk om veel specificaties van een auto in te voeren. Denk hierbij aan het merk, model, bouwjaar, brandstof, carrosserie en ga zo maar door. Hierdoor is de kans aanzienlijk groter, dat jouw advertenties relevant verkeer zullen opleveren.
Eigen voorraad pagina
Ook kun je gemakkelijk alle actuele voorraad beheren in het Bing Automotive Ads systeem. Zodat eventuele klanten, precies kunnen zien wat jij op dat moment te koop hebt staan.
Wanneer komt het naar Nederland?
Wanneer Bing Automotive Ads beschikbaar is in Nederland kunnen we niet precies zeggen. Bing Automotive Ads is nu slechts beschikbaar in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, maar wanneer dit een succes blijkt te zijn zal het naar verwachting snel deze kant opkomen en een mooie toevoeging in het verkoopproces zijn voor Autogarages.
Wanneer het dan daadwerkelijk zover is en Bing Automotive Ads doet zijn intrede in Nederland dan hebben wij alle kennis al in huis en gaat Travyk samen met jou deze vette ontwikkeling ontdekken en uiteindelijk jouw verkopen bevorderen met Bing Automotive Ads campagnes.
Hoe werkt een Bing Automotive Ads Campagne?
Bij Bing Automotive Ads hoef je geen zoekwoorden meer in te kopen. Maar zijn gebasseerd op feeds. Dit is vergelijkbaar met het Google Shopping principe.
Vervolgens worden de advertenties getriggerd door de zoekopdrachten in de zoekbalk. Bing bepaalt op basis van attributen in de feed (merk, model, bouwjaar, afbeelding en url) welke advertenties relevant zijn voor de ingevoerde zoekopdracht.
Op deze manier krijgt de klant alleen de auto’s te zien die hij of zij zoekt en dat maakt Bing Automotive Ads campagnes erg effectief. Als de consument de wensen heeft ingevuld worden de relevante advertenties getoond op de manier zoals hieronder in de afbeeldingen.
Voordelen van Bing Automotive Ads Campagnes
Speciaal ontwikkeld voor de automotive branche.
Nieuw = Weinig concurrentie. Dus ook lage kosten.
Begin van een nieuw tijdperk. De kennis en ervaring met Bing Automotive Ads zal later waarschijnlijk ook inzetbaar zijn op andere advertentie platformen.
Lagere CPC’s.
Click en Conversie toename.
Eenvoudige locatietargetting.
Bing is aan het groeien!
Google is op het moment de grootste zoekmachine en dat zal ook nog wel even zo blijven. Desondanks is het wel erg verstandig om ook op de een na grootste zoekmachine van Nederland te gaan adverteren. Ook is de kans aanwezig, dat Bing Ads in de toekomst weergegeven worden op Yahoo. Maar ook Ecosia. Dat zou dus betekenen, dat je heel gemakkelijk op drie verschillende zoekmachines tegelijk kan adverteren en op 1 plek deze campagnes kunt beheren. In de landen om ons heen, krijgt Bing ook een steeds groter marktaandeel.
Vragen of hulp nodig over Bing Automotive Ads?
Bing Automotive Ads Campagnes zijn een mooie ontwikkeling waaraan we in de toekomst veel plezier aan kunnen beleven. Op dit moment kunnen we je natuurlijk altijd helpen met onze SEO en SEA diensten. Heb je vragen over Automotive Ads of over andere dingen of wil je gebruik maken van onze specialiteiten? Neem gerust contact op. Wij helpen je graag!