4.9

Nieuwe Google Ads conversies beschikbaar voor leads en sales

In Google Ads zijn nieuwe conversies beschikbaar voor leads en sales.

Google Ads stelt nieuwe conversies beschikbaar die je kunt gebruiken in je campagnes. Deze nieuwe conversies zijn in het leven geroepen om acties op je website beter te tracken die een belangrijk onderdeel zijn van je customer journey.

Interacties importeren in je campagne

In accounts die we beheren zien we de extra conversie opties al regelmatig terugkomen. De nieuwe conversies zijn handig om te importeren als microconversies en interacties te stimuleren. Met deze nieuwe conversies kan je bijvoorbeeld achterhalen of ze vanuit je campagnes doorgeklikt zijn naar bijvoorbeeld je winkelwagen of dat bezoekers een route naar je bedrijf hebben aangevraagd.

Nieuwe conversies importeren in je Google ads account

Sindskort zijn er extra conversies beschikbaar gesteld in Google Ads accounts. Voor zowel Sales als Leads kunnen deze conversies gebruikt worden. Bijvoorbeeld voor Sales:
– Winkelwagen bezoekers
– Checkout bezoekers
– abonneren.

Voor Leads zijn de nieuwe conversies:
– Route opvragen
– Offerte aanvragen
– Afspraak maken
– Uitgaande kliks.

Let op: deze leads kan je alleen zien als ze al beschikbaar zijn in je account. Anders moet je helaas nog even wachten.

Nieuwe conversies importeren Google Ads

De nieuwe conversies importeren in je campagnes

10 minuten 10 minuten

Ga naar tools en instellingen

ga naar het tabblad meting en klik vervolgens op “Conversies”

stap 1 ga naar instellingen

Klik op het blauwe plusje

Via het blauwe plusje kan je nieuwe conversies importeren

stap 2 conversies toevoegen

Kies voor “Website”

Bij website kan je verkopen en andere acties op je website bijhouden.

stap 3 klik op website

Selecteer bij “Categorie” je gewenste conversie

Onder het tabblad categorie krijg je toegang tot nieuwe conversies die beschikbaar zijn gesteld.

Google ads nieuwe conversies importeren

Implementeer de Goole ads pixel in je website

De enige voorwaarde dat deze conversies goed gemeten kunnen worden is dat een google ads pixel in je website geimplementeerd wordt. Via Google Tag Manager is dit de “conversion linker tag

stap 5 implementeer de pixel in je website

Welke conversies waren er eerst dan?

De oude Google Ads conversies waren in de basis 5 stuks.

  1. Aankoop

  2. Lead

  3. Paginaweergave

  4. Aanmelding

  5. Of overig

google ads oude conversies

Is het waardevol om te meten?

Voor iedere klant zal dit verschillen. Bijvoorbeeld bij Ecommerce zal dit enorm verschillen. Het valt of staat bij de complexiteit van je product. Verkoop je een bulk / simpel product. Dan zal het weinig toegevoegde extra leveren.

Bij een complex product kan het zeker waarde toevoegen aan je campagnes.

Ecommerce conversies met complexe producten

Verkoop van complexe producten of ingrijpende producten kan lastiger zijn om direct veel conversies te gaan meten binnen je campagnes. In dit specifieke geval is het handig om de nieuwe Google Ads conversies toe te voegen in je campagnes.

Conclusie

Met deze nieuwe micro conversies kan je dus meer interacties met je doelgroep gaan stimuleren. Je geeft de Google Ads campagnes namelijk extra informatie en kan op die manier bij gaan sturen op keywords die wel micro conversies genereren maar geen macro conversie.

Dit kan uiteindelijk een belangrijk onderdeel (lees: attributie leveren aan) zijn van je customer journey richting die uiteindelijk een bijdrage gaat leveren aan de Macro conversie. Namelijk een sale.

Wij gaan het testen

One way to find out if it works.. Kortom wij gaan voor een aantal klanten zeker microconversies importeren om te kijken of het een positieve bijdrage levert aan leads en uiteindelijk omzet!

Wij laten SEA voor je werken

Ons team staat voor je klaar! Wij helpen je graag met het opzetten en het beheren van succesvolle en rendabele Google Ads campagnes. Ben je op zoek naar een Online Marketing Bureau uit Heerenveen? Dan helpen wij je graag.
Bel ons of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Vertrouwd. Door onze partners en klanten

  • Google reviews

    • 5.0
      Wat een ontzettend fijne samenwerking hebben wij met Travyk. Ruurd is erg flexibel en heeft veel kennis van zijn vakgebied. Zowel Ruurd als Iwan geven ons de nodige sturing binnen onze plannen, waardoor wij weer nieuwe inzichten krijgen. Op naar een duurzame samenwerking met mooie resultaten.
      Opjewallie Opdrachtgever
    • 5.0
      Wij van Kantoormeubelen Nederland werken vanaf januari 22 met Travyk. Regelmatig hebben we plezierige contacten, waarbij we elke keer weer concluderen dat er een duidelijke groei zit in de resultaten. Travyk is een betrokken en pro-actieve organisatie met medewerkers, die weten waar ze het over hebben. Keep up the good work!
      Kantoormeubelen Nederland Opdrachtgever
    • 5.0
      Goede kennis van zaken, meedenken met ons als klant en altijd een enthousiaste benadering van Ruurd zorgt voor een goede samenwerking. Samen met Travyk gaan we voor het behalen van het beste resultaat!
      Communicatie GO Opdrachtgever
    • 5.0
      Fijn bedrijf om mee samen te werken! Goede kennis van zaken en altijd een persoonlijke benadering van Ruurd en Iwan wat de samenwerking ten goede komt. Dus ben je op zoek naar een online marketing bureau dan kunnen wij Travyk van harte aanbevelen!
      De Mallemok ‘Smokehouse & Grill’ Opdrachtgever
    • 5.0
      Onze samenwerking met Travyk is prima. Fijne mensen met goede ideeën om onze online marketing up-to-date te houden! Wij zijn erg tevreden.
      Sappe Reiniging, onderhoud en renovatie Opdrachtgever
    • 5.0
      Travyk doet voor ons alles achter de schermen op onze website. De samenwerking en het meedenken over het proces voor de nieuwe website en het uitrollen daarvan en daarna. Wij zijn zeer tevreden over Travyk. Ik heb ze daarom in mijn netwerk al meerdere malen genoemd.
      West Specialist in Buitenreiniging Opdrachtgever
    • 5.0
      Travyk gaat altijd voor een resultaatverplichting. Het ultieme voorbeeld van partnerschap, ontwikkeling en strategievorming leidend tot internetsucces. Een proactieve samenwerking waar kennisdeling voorop staat.
      Donker Groep Hoofdkwartier Opdrachtgever
    • 5.0
      Waar voor je geld. Geen loze leuzen en marketing gepraat. Gewoon duidelijke taal die elke ondernemer begrijpt. Transparante prijzen en daadkracht. Twee weken na akkoord offerte alle zaken uitgevoerd en de eerste conversies gerealiseerd. Top werk 👍leuke gasten ook!
      Doozo Leeuwarden Opdrachtgever
    • 5.0
      Geweldig bedrijf, ze denken goed met je mee en zijn heel goed gemotiveerd om jou te helpen.
      Solexverhuur Sloten Opdrachtgever
    • 5.0
      Wat een geweldig bedrijf! Ze hebben onze website geoptimaliseerd op Google, daarnaast is de website veel sneller geworden! Bedankt voor jullie service!👍
      De Goede Specialist in verzekeringen en hypotheken Opdrachtgever

    Kennis delen is macht