Google is druk bezig om de B2B bedrijven een handje te helpen door een nieuwe extensie met leadformulier uit te rollen. Dat betekent dat bedrijven kunnen converteren voordat de (potentiële) klant doorklikt naar de website. Ben jij als bedrijf gefocust op het genereren van leads? Lees dan verder…
Wat is een leadformulier extensie en hoe werkt het?
Google is bezig met het ontwikkelen van een leadformulier extensie die kan functioneren als een nieuwe advertentiecampagne of toegevoegd kan worden aan een bestaande advertentiecampagne. Eenmaal ingericht kan degene die op je advertentie beland via Google direct op het leadformulier klikken en op die manier converteren voordat er ook maar een klik is verricht op de website. Want het wegnemen van extra klikken en laadtijd heeft zich al bewezen dat dat de conversieratio ten goede zal komen. Een werkelijk conversie kanon dus!
Klanten die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf en op zoek zijn naar contact kunnen dit aan de hand van de leadformulier extensie zonder trammelant of gecompliceerde handelingen direct doen door het formulier aan te klikken en in te vullen. Nadat het formulier is ingevuld en ingediend kan er uiteraard door gegoogled worden en kan de klant in alle rust de website doornemen om extra informatie te vergaren.
Testversie
Momenteel is de nieuwe extensie met leadformulier nog in de bèta (testversie) zoals we dat dan noemen. De testversie is beschikbaar voor degenen die ‘Google Premier Partners’ zijn. In de toekomst zal de leadformulier extensie beschikbaar zijn voor iedereen in Google Ads via het reguliere pad, namelijk binnen de Advertenties en extensies:
Het maken van een leadformulier extensie
Het aanmaken van een leadformulier extensie is vrij simpel ingericht en even ter promotie van onze eigen diensten hierbij een voorbeeld:
Wij zijn benieuwd naar deze ontwikkeling van Google en de prestaties van de leadformulier extensie! Hebben jullie hier vragen over? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op!