Travyk en de Sustainable Development Goals (SDG’s)

Van alleen online marketing worden we voor 90% gelukkig. Dit klinkt misschien gek, als online marketing bureau, maar dat komt omdat ‘online marketing’ niet de volledige lading dekt van wat we willen bieden. Online marketing die impact maakt, doet dat wel!

Travyk en de Sustainable Development Goals (SDG’s)

Impact is het effect dat je hebt op mens, milieu en economie en gaat verder waar het financiële resultaat van een bedrijf stopt. Door de impact die we maken altijd mee te wegen in elke beslissing die we maken, realiseren we naast financiële waarde dus ook sociaal maatschappelijke waarde.

Impact en de Sustainable Development Goals

We maken en sturen onze impact aan de hand van drie impact doelstellingen.

  1. Regionale ondernemers de mogelijkheid bieden een slim, gezond en welvarend bedrijf te zijn.
  2. Duurzame, CO2-neutrale marketing bieden waar wij, onze klanten en de aarde beter van worden.
  3. De kennis in Noord-Nederland over de kracht van online marketing vergroten.

Deze drie doelstellingen lichten we op deze pagina toe, samen met de concrete acties die we ondernemen om ze te realiseren.

Bovendien werken met elke van onze drie doelstellingen toe naar een of meerdere Sustainable Development Goals (SDG’s). De SDG’s zijn in 2015 door de Verenigde Naties opgesteld en dienen als wereldwijde agenda om de grootste problemen van de 21ste eeuw, zoals onder andere klimaatverandering, het hoofd te bieden.

1. Regionale ondernemers de mogelijkheid bieden een slim, gezond en welvarend bedrijf te zijn

Als online marketingbureau in Heerenveen, met marketeers die geworteld zijn in Friesland, zijn wij het gelukkigste wanneer we lokale ondernemingen helpen om hun bedrijf naar het volgende niveau te tillen.

Op het moment blijft de groei van de Friese economie helaas lichtelijk achter bij de groei van de rest van Nederland, maar het aantal ondernemingen in Friesland neemt gelukkig elk jaar toe

Als een van deze ondernemingen doen we ons uiterste best om, samen met de mooie ondernemingen in Friesland, te groeien en de Friese economie weer aan te laten haken bij de rest van het land. Dit doen we op verschillende manieren:

Gratis quickscan

We bieden een gratis quickscan aan, waarin we de website van jouw bedrijf beoordelen op het technische vlak, de inhoud (zowel tekst als media) en de vindbaarheid. Deze quickscan ondersteunen we met data en conclusies omtrent gebruiksvriendelijkheid.

Deze quickscan is maatwerk, ongeacht of je klant van ons bent of niet. We voeren deze scan uit aan de hand van onze jarenlange online marketing ervaring, zodat je zelf, of samen met ons, de volgende stap kan zetten in je online marketing. 

Benieuwd wat voor jou de grootste mogelijkheden voor verbetering zijn? Binnen twee dagen hebben we het helemaal uitgezocht voor je.

lokale partners = samen voetbaltafelen

Partnerschap

We werken nauw samen met verschillende partners. Zo werken we bijvoorbeeld samen met internetbureau Skeps waarmee we ook een pand delen, en zijn we recent Official Gold Partner van Adcalls geworden!

Doordat we elkaar goed kennen, zorgen we ervoor dat jouw website, webshop of webapplicatie vanaf de start geoptimaliseerd is voor de online marketing die we erop los laten. Een goed begin is namelijk het halve werk!

Waarde toevoegen en innoveren

We zijn continu scherp op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Wanneer we een veelbelovende innovatie voor de online marketing van onze klanten tegenkomen, testen we deze. En als die blijkt van toegevoegde waarde te zijn, implementeren we ‘m in onze manier van werken, zonder onze klanten te factureren!

Slimme software voor onze klanten

Zo hebben we recent slimme software geïmplementeerd die frauduleuze kliks op jouw advertenties voorkomt. Op deze manier wordt jouw advertentiebudget veel effectiever ingezet

Zoals op onderstaande afbeelding te zien, hebben we in één maand voorkomen dat bijna 847 euro van het totale budget van onze klanten uitgegeven werd aan clicks die niks opgeleverd hadden (op basis van een budget van 24 duizend euro).

€847 bespaart in 4 weken tijd

Doelstellingen van Travyk en regionaal ondernemerschap

Doelstellingen

Om onze impact doelstelling om regionale ondernemers de mogelijkheid te bieden een slimmer, gezonder en welvarender bedrijf te zijn kracht bij te zetten, hebben we er twee subdoelstellingen voor over vijf jaar aan gekoppeld.

  1. Over vijf jaar hebben we een ton bespaard in advertentiebudget van onze klanten, door frauduleuze clicks die niks opleveren te blokkeren.
  2. Over vijf jaar is de verhouding van onze klanten uit de regio tot klanten van buiten Friesland minimaal 80/20.

De bijpassende SDG’s

SDG 8: Eerlijk werk en economische groei

Doordat we elke lokale onderneming, klant of niet, graag ondersteunen en helpen met innoveren wat betreft online marketing, dragen we bij aan de economische groei van ondernemingen in het fantastische Friesland!

SDG 8
SDG 17: Partnerschap om doelstellingen te bereiken

Samenwerking met onze partners zorgt ervoor dat we onze klanten nóg meer waarde kunnen bieden, waardoor ze maximaal profiteren van de voordelen van online marketing. Op deze manier helpen we lokale ondernemers, samen met onze partners, om de slimste, gezondste en welvarendste versie van zichzelf te zijn.

SDG 17

2. Duurzame, CO2 neutrale marketing bieden waar wij, onze klanten en de aarde beter van worden

Online marketing is van deze tijd, en zal de komende jaren ook niet verdwijnen. Integendeel, het belang van een goede online aanwezigheid wordt alleen maar groter. Wij zien het als onze plicht om de behoefte naar goede online marketing op een duurzame manier in te vullen. 

CO2 uitstoot inzichtelijk maken

Om te garanderen dat onze online marketing en ons bedrijf geen negatieve effecten heeft voor de aarde waarop we leven, hebben we met de Milieubarometer onze CO2-voetafdruk in kaart gebracht. Hieruit bleek dat we (als klein bedrijf) 5,5 ton CO2 (!) uitstoten per jaar. 

Officieel milieubarometer bedrijf

Verminderen van onze CO2 uitstoot

Aan de hand van de uitgebreide inzichten uit de Milieubarometer passen we onze bedrijfsvoering aan. Op deze manier verminderen we voortdurend onze CO2 uitstoot.

Ondanks dat verminderen een goede eerste stap is, is het niet het eindpunt. We worden namelijk pas écht blij van klimaatneutrale online marketing. Op het moment doen we het volgende:

  • Tanken onze auto’s volledig CO2 neutraal 
  • Papierloos kantoor 
  • Minimaliseren woon- werk verkeer door te fietsen of thuis te werken
  • Groen Gas en elektra
CO2 neutraal wagenpark door BP target neutral

CO2 neutraal zijn

We zijn continue bezig met het verminderen van onze uitstoot, maar hebben dus nog wel degelijk uitstoot. Daarom hebben we via Ecomatcher onze uitstoot gecompenseerd, waardoor we vanaf juli 2020 100% CO2 neutrale online marketing bieden! Op het moment hebben we 210 bomen op de Filipijnen die jaarlijks 5.7 ton CO2 compenseren.

210 bomen in de Filipijnen zijn van Travyk

Bekijk al onze bomen in deze bijlage.

Doelstelling van Travyk rondom klimaat

Doelstelling

Onze doelstelling voor over vijf jaar is simpel: we willen 0513% CO2 positieve online marketing aanbieden! Dit houdt in dat we meer dan zes keer zoveel CO2 gaan compenseren, vergeleken met wat we uitstoten.

De bijpassende SDG

SDG 13: Klimaatactie

Door CO2 neutrale, en op termijn CO2 positieve, online marketing aan te bieden verminderen we de belasting op het klimaat.

SDG 13

3. De kennis in Noord-Nederland over de kracht van online marketing vergroten

Online marketing ontwikkelt zich enorm snel. Wat een jaar geleden nog best practice was, kan vandaag alweer achterhaald zijn. Met name Google, het platform waarin we bij Travyk gespecialiseerd zijn, wordt regelmatig geupdate. 

Kennis en ontwikkeling is voorop lopen

Wanneer jij op de hoogte bent van de belangrijkste ontwikkelingen binnen online marketing, geef je jouw bedrijf dus een flinke boost. Om onze kennis hierover te delen, doen we verschillende dingen.

  • Eens per jaar organiseren we Uptoday. Uptoday is een kennisevenement waarbij we, samen met onze partners uit de regio Heerenveen, de online marketing kennis van ondernemers uit de regio kosteloos up-to-date brengen. Naast dat het een hele gezellige avond is, verlaat je Uptoday met relevante kennis die je al de volgende dag op je bedrijf toe kan passen voor direct resultaat! Benieuwd wanneer de volgende editie plaatsvindt? Volg dan onze LinkedIn pagina!
Iwan Post bij Uptoday in 2019
  • Elke week reserveert iedereen bij Travyk vier uur van zijn of haar tijd voor bijscholing. De kennis die we opdoen, delen we vervolgens via laagdrempelige blogs. Aan de hand van deze blogs kun je je eigen online marketing kennis bijspijkeren. Daarbij kun je, dankzij de handige tips, deze kennis vaak ook direct toepassen op je eigen bedrijf!
over travyk
Altijd bezig met de nieuwste ontwikkelingen
  • De eerste online marketing stagiair is begonnen bij ons! Naast dat we hier enorm veel zin in hebben, kijken we erg uit naar de kennis en inzichten die we uit gaan wisselen.

Doelstellingen van Travyk rondom kwaliteitsonderwijs

Doelstellingen

Om de online marketing know-how van ondernemers in Noord-Nederland te vergroten, hebben we drie subdoelstellingen voor over vijf jaar verbonden aan onze doelstelling om kennis te delen.

  1. Over vijf jaar heeft heel ondernemend Heerenveen en omstreken met veel plezier Uptoday bijgewoond.
  2. Over vijf jaar hebben we tien stagiaires opgeleid, waarvan de kennis omtrent online marketing significant is toegenomen.
  3. De komende vijf jaar publiceren we elke maand twee blogs. Betrap je ons erop dat we een keer te weinig online zetten? Spreek ons er dan op aan, en we hebben het erover onder het genot van een lekker drankje.

De bijpassende SDG

Kwaliteitsonderwijs

Door onze focus op het delen en verspreiden van kennis  helpen we om de relevante beroepsvaardigheden van lokale ondernemers en studenten te verbeteren. 

SDG 4

Ook meer conversie?

Ben jij benieuwd welke Online Marketing voordelen jij allemaal kan halen uit je website of webshop? Wij helpen je graag.

Neem contact met ons op!

Over Travyk

Een Online Marketing bureau uit Heerenveen dat is ontstaan uit passie om ondernemers in de regio slimmer te maken en te laten profiteren van de voordelen van Online Marketing. Lees meer