Eerlijke prijzen & geen contracten
Meer dan 100% CO2 neutraal
400 + actieve campagnes

Local SEO en Google Ads campagnes voor Doozo Leeuwarden

Local SEO en Google Ads campagnes voor Doozo Leeuwarden

Foto gemaakt door: Bart Lindenhovius

Sinds twee weken zijn wij bezig voor Doozo Leeuwarden om de vindbaarheid flink te verbeteren en uiteindelijk het aantal bestellingen en dus ook de omzet flink te verhogen. Gedurende de huidige coronacrisis is dit een enorme uitdaging.

We hebben de afgelopen twee weken de drukste weekeinden ooit gehad!

Ron, Doozo Leeuwarden

Bestellingen tijdens Coronacrisis

Door de coronacrisis bestellen steeds meer mensen online hun eten. Wanneer horeca-ondernemingen dan hun website en online marketing goed op orde hebben kunnen zij goed (of zelfs beter) blijven functioneren. Doozo Leeuwarden draait nu juist meer omzet dan ooit, mede door zoekmachine marketing.

Minimale investering, maximaal rendement

Omzet, kosten, resultaten, beperkte investeringen en winstmaximalisatie zijn binnen bijna iedere onderneming belangrijk. Door slim gebruik te maken van de verschillende mogelijkheden hebben wij belangrijke stappen gemaakt voor Doozo, hét sushi-restaurant in Leeuwarden. Onderstaand lichten wij een aantal resultaten en werkzaamheden uit.

Resultaat na twee weken

Meer omzet, bestellingen en bezoekers op de website en binnen het bestelportaal.

Minder kosten, geen commissie aan Thuisbezorgd meer betalen over de bestellingen en eigen baas wat betreft het marketingbudget.

Toename in websitebezoekers en bestellingen zeer duidelijk te zien

Focus: meer bestellingen, minder kosten, eigen baas zijn

De zorgen van Doozo Leeuwarden lagen vooral op het feit dat ze (te) veel geld kwijt zijn aan het Thuisbezorgd platform. Gemiddeld betaalde zij zo’n 13% commissie over iedere bestelwaarde. Doozo wilde daarom zélf meer de touwtjes in handen hebben, en dat binnen alle processen van ‘marketing en promotie’. Bestellingen moesten blijven binnenkomen en tegelijkertijd ook de afhankelijkheid en kosten worden verlaagd.

Wat hebben we gedaan voor Doozo?

  • SEO optimalisatie
  • Lokale SEO / Google Mijn Bedrijf optimalisatie
  • Reviews stimuleren
  • Google Ads campagnes
  • Op merknaam en op sushi bestellen / bezorgen / afhalen
Waar is Thuisbezorgd nu? 😉

SEO (Zoekmachine Optimalisatie) verbeteringen

In slechts twee weken tijd (14 dagen) is de zichtbaarheid van Doozo Leeuwarden al flink toegenomen in Google zoekresultaten, zowel de organische resultaten als de plaatselijke (Local) SEO.

Resultaten van 9 oktober 2020 – Doozo Leeuwarden heeft binnen slechts twee weken een stevige groei doorgemaakt

Resultaten van 12 oktober 2020 – Alweer een geweldige groei binnen korte tijd!

SEA (Google Ads campagnes)

Travyk Online Marketing heeft voor Doozo Leeuwarden tevens Google Advertenties ingezet om verkeer te genereren.

De kosten zijn, vergeleken met Thuisbezorgd, sterk gedaald. Daarnaast zijn het aantal klikken en vertoningen enorm toegenomen en ook de bestellingen liegen er niet om.

Waar voor je geld. Geen loze leuzen en marketing gepraat. Gewoon duidelijke taal die elke ondernemer begrijpt. Transparante prijzen en daadkracht. Twee weken na akkoord offerte alle zaken uitgevoerd en de eerste conversies gerealiseerd. Top werk 👍 Leuke gasten ook!

Ron, Doozo Leeuwarden

Ook online succes behalen?

Neem dan contact op met de specialisten van Travyk Online Marketing. Wij helpen je graag verder om ook online succes te behalen. Of je nu een horeca-ondernemer bent of niet.

Online Marketing is een breed begrip en daarom kunnen wij dit breed inzetten om meer resultaat voor jouw onderneming(en) te genereren. Bel of e-mail ons gerust, wij helpen je graag.