Voordelen van een responsieve zoekadvertentie
Al eerder benoemd, is de responsieve zoekadvertentie enorm sterk in het aanpassen aan het zoekgedrag. Hierdoor neemt de relevantie toe en wordt altijd de best presterende zoekadvertentie aan de gebruiker weergegeven. Dit zorgt voor meer relevantie en daardoor meer conversies. Daarnaast zorgt het ook voor:
Groter bereik ten opzicht van Expended Text Ads (vooral in het Display netwerk)
Eenvoudiger zichtbaar op verschillende apparaten, zoals mobiel, computer of tablet.
Tijdsbesparing in het maken van meerdere zoekadvertenties.
Google herkent de gebruiker en past hier de advertentie op aan met doorgaans hogere click-through-rate (CTR).
De advertentie wordt vaak weergegeven in diverse advertentie combinaties.
Onze nadelen van een responsieve zoekadvertentie
Het telkens meer automatiseren van zoekadvertenties heeft naast voordelen, ook enkele nadelen.
Het is niet mogelijk om A/B testen uit te voeren met verschillende geschreven advertenties.
Er is nu minder controle over hoe de advertentie aan de gebruiker getoond wordt, doordat er automatisch koppen en beschrijvingen gecombineerd worden. Wel is het mogelijk om koppen aan bepaalde posities toe te wijzen binnen de getoonde advertentie.
Het is moeilijker te onderscheiden of de CTR hoger of lager kan zijn
Tips om je Responsive Search Ads te optimaliseren
Ben je al begonnen met het opzetten van Responsive Search Ads of wil je direct starten met het opzetten van effectieve responsive search ads? Wij hebben enkele tips voor jou. Deze tips lees je in ons speciaal ingerichte blog over RSA best practices.
Al gestart met het vervangen van Expanded Text Ads?
Ben jij al klaar voor om responsieve zoekadvertenties toe te voegen binnen jouw campagnes? Wij helpen je hierbij graag.