4.9

Online marketing campagnes

Meer leads voor je occasions of werkplaats? Op deze pagina laten we zien wat we voor je kunnen betekenen met onze specialiteit, namelijk Online marketing campagnes of te wel SEO, SEA en CRO.

SEO voor automotive

Het ultieme doel is natuurlijk om bovenaan te komen in de Google zoekresultaten. Dit is één van de doelen, want daarnaast wil je natuurlijk zoveel mogelijk auto’s of diensten verkopen. Met onze SEO diensten zorgen we ervoor dat jij met je automotive bedrijf beter vindbaar bent dan de rest. Wij zorgen ervoor dat de teksten, titels en URL’s op jouw website juist zijn en door de juiste zoekwoorden te gebruiken jij beter vindbaar wordt.

SERP Emile Bakker

Lokale SEO

Beter lokaal vindbaar zijn en de koning van de regio worden? Als autobedrijf is het ontzettend belangrijk om lokaal vindbaar te zijn. Het aantal klanten dat kiest voor een dealer in de buurt is ontzettend groot. Slechts 35% kiest altijd voor dezelfde dealers, maar de rest kiest voor een dealer in de buurt en maakt een keuze op basis van de voorraad of de beleving. Belangrijk is om direct zo volledig mogelijk zichtbaar te zijn op Google. Het optimaliseren van de lokale SEO betekent voor jouw autobedrijf meer websitebezoekers en veel meer naamsbekendheid. In het belang van lokale vindbaarheid optimaliseren wij jouw Google Mijn Bedrijf profiel. Als dit gedaan is, is jouw autobedrijf zichtbaar met onder anderen foto’s, openingstijden en reviews. Meer lezen over Lokale SEO? Lees ons blog hierover.

Google Ads voor automotive (SEA)

Om alles uit je online vindbaarheid te halen kun je gebruik maken onze SEA diensten. SEA is één van onze specifieke specialiteiten, we gebruiken hiervoor Google Ads, dé tool voor SEA-marketing, ook voor automotive. We gaan zorgvuldig aan de slag met de juiste zoekwoorden en voor ons de uitdaging om zo weinig mogelijk kosten te generen tegen zoveel mogelijk klikken op de advertenties van jouw automotive business.

Google Search Ads

Met onze Google Search Advertenties kunnen we ervoor zorgen dat je meer doelen en conversies zult halen dan ooit tevoren. Wij schrijven voor jouw Google advertenties die de beste zoekwoorden voor jouw aanbod bevatten en gaan zoveel mogelijk leads binnen te halen tegen zo weinig mogelijk kosten.

“Ik heb zowel als persoon als bedrijf een zeer positieve ervaring met de ervaren, gedreven jongens van Travyk! Persoonlijk, professioneel, meedenkend, enthousiast en doelgericht zijn toch wel de steekwoorden die inherent zijn aan dit bedrijf! Ik kan nog wel veel meer schrijven, maar als nuchtere noordeling is dit genoeg lijkt mij!”

Review Emile Bakker, 5/5

Dynamische Display advertenties

Om jouw verkoop een boost te geven is dynamische display marketing een ideaal middel om in te zetten. We maken hierbij display advertenties aan in Google Ads. Deze advertenties kunnen bestaan uit een afbeelding van een auto. Door deze display advertenties te koppelen aan de doelgroep verschijnen deze advertenties bij consumenten in de buurt op hun scherm scherm, dit kan op websites, maar ook in apps. Als je met de beste advertentie de juiste doelgroep weet te bereiken dan is dynamische display marketing het middel om alles uit je SEA campagnes te halen.

Doelgroepen bepalen voor remarketing

Remarketing advertenties

Om geïnteresseerde klanten effectief opnieuw te benaderen kunnen we remarketing inzetten. Met remarketing via Google Ads kun je gemakkelijk bezoekers die eerder op jouw website hebben gekeken opnieuw benaderen. Via displaynetwerk kun je bezoekers die eerder afhaakten op de website opnieuw jouw product laten zien door middel van een banner/advertentie op een andere website op een ander moment. Hierdoor wordt de kans groter dat de consument eerder weer teruggaat naar de pagina waarin hij of zij eerder interesse toonde en zo neemt de kans dat de potentiële klant overgaat tot een aankoop aanzienlijk toe.

Bing Ads zoekopdracht automotive gerelateerd

Bing Ads voor automotive

Bing Ads is een zeer interessant alternatief voor Google Ads. De zoekmachine Bing neemt de afgelopen jaren steeds iets meer toe in zoekmachine aandeel. Daarnaast heeft het simpelweg nog steeds als voordeel dat minder concullega garages/dealers aanwezig zijn met advertenties in Bing. Hier worden de kosten per klik weer lager van. Dat is gunstig!

Daarnaast heeft het middel Bing enorm veel voordelen als het gaat om het targeten van je doelgroep:

  • Zoekwoorden gericht inkopen

  • Lokale targeting mogelijk

  • Demografische targeting

  • Uitgebreide advertentie indelingen beschikbaar in Bing (zie onderstaande afbeelding)

  • Bing partnerships. Bing kan ook adverteren in o.a. Yahoo en Ecosia.

Conversie optimalisatie voor automotive

Je wil alles uit jouw online activiteiten halen, maar als de campagnes volop draaien en de resultaten op jouw website tegenvallen dan kan het zijn dat je website niet volledig geoptimaliseerd is en dat er toch iets is waardoor klanten niet overgaan tot een aankoop van een auto. Gelukkig kunnen wij achterhalen waar het misgaat en wat we beter kunnen doen. Hieronder kun je een paar mogelijke CRO (conversie optimalisatie) oplossingen lezen die relevant zijn voor de online automotive marketing.

Calltracking

Met Calltracking maak je het jezelf gemakkelijk om te achterhalen hoe mensen op jouw website komen en waardoor ze een bepaalde pagina bezoeken. Het werkt zo, iedere bezoeker van jouw advertentie of website krijgt een uniek telefoonnummer te zien waarmee de klant jouw kan bereiken. Het unieke telefoonnummer wordt door de call tracking software aan de sessie van de bezoeker gekoppeld. Je kunt ook zien via welk kanaal de bezoeker komt en hier kun je dus je campagnestrategie en budget op aanpassen.

Voorbeeld AdCalls Call Tracking Dashboard

Waardevolle leads

Om optimaal gebruik te maken van het toenemende mobiele telefoonverkeer kun je calltracking heel goed inzetten als hulpmiddel. Het aantal mensen dat online naar een auto zoekt en gebruik maakt van internet via hun mobiel blijft alleen maar stijgen. Er zijn afgelopen jaar meer mobiele zoekopdrachten gemeten dan opdrachten op een desktop. Bellen is via een smartphone vaak de makkelijkste optie om contact op te nemen en daarom kiezen steeds meer klanten voor deze manier. Ook zijn telefonische leads waardevoller dan leads via de website, want telefonische leads zorgen veel vaker voor verkopen. Daarom is het optimaliseren van jouw campagnes op basis van telefonische conversies een goede beslissing als je nog meer succesvolle leads te genereren.

Whatsapp functie Emile Bakker

WhatsApp

Als je meer aanvragen via jouw website wil genereren raden wij het aan om gebruik te maken van WhatsApp functies. Waar de meeste mensen nu nog kiezen voor een telefonische afspraak zal dit in de toekomst steeds vaker gaan via WhatsApp. Zo’n 70% van de jongeren geeft, als het gaat om contact opnemen, de voorkeur aan WhatsApp. We kunnen dus stellen dat WhatsApp, ook als het gaat om online automotive, de toekomst heeft. Wij kunnen heel eenvoudig een WhatsApp account koppelen aan uw website waardoor de klant met één druk op de knop een appje kan sturen en het klantcontact sneller dan ooit gaat.

Personalisatie

Met onze personalisatie tool kunnen wij ervoor zorgen dat iedere klant het juiste te zien krijgt. Elke klant heeft weer andere behoeftes en wensen waardoor geen enkele klant hetzelfde is. Deze tool past enorm goed binnen de online automotive marketing, want elke autokoper heeft weer andere specifieke wensen of auto’s bekeken. Het is belangrijk om je website op verschillende doelgroepen aan te laten sluiten, want dan haal je maximaal rendement. Dit kan gemakkelijk met onze personalisatie tool, we kunnen de klant bijvoorbeeld eerdere zoekopdrachten op de website laten tonen waardoor de klant sneller over zal gaan tot een aankoop of nog meer interesse zal tonen.

CTA's aanpassen via Google Optimize

A/B testen

Om de klant te begrijpen en meer conversies plaats te laten vinden moet je soms kijken naar wat er misgaat op jouw website en of dit misschien beter kan. Door middel van A/B-testen kun je twee verschillende situaties schetsen op jouw automotive website. Zo kun je bijvoorbeeld variëren in CTA’s en checken of de alternatieve variant beter converteert dan de oude situatie. Zo kan een Call To Action ook wel CTA genoemd enorm veel verschil maken in het aantal conversies die er worden gedaan op jouw automotive website. Soms wil het zo zijn dat een bepaalde indeling, tekst of afbeelding van een auto niet aanslaat bij de doelgroep, dan kun je een A/B test inzetten om te kijken of een andere indeling, tekst of het toevoegen van bijvoorbeeld reviews beter converteert en dus beter aansluit bij de behoefte van autokopers. Onder het motto de ‘de aanhouder wint’ kom je met A/B testen uiteindelijk tot het beste resultaat en dat is waar we bij Travyk altijd voor gaan.

Wat kunnen wij nog meer voor je betekenen op het gebied van online automotive?

Jort van Deutekom
Cindy Hoomans

Meer conversie?

Ons team staat voor je klaar! Heb je moeite met online marketing?
En ben je op zoek naar een online marketing bureau uit Heerenveen? Dan helpen we je graag.
Bel ons of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Vertrouwd. Door onze partners en klanten