De organisatie achter de webshop
Het begint allemaal bij de basis van je organisatie. Wat voor producten verkoop je en wie zijn je klanten. Welke voorwaarden bied je je klanten? Hoe snel kan je het product leveren, wie levert het product af en wat is je retourbeleid? Ben je als webshop goed te bereiken voor het geval er wel iets aan de hand is? Dit is cruciale informatie voor je klanten. Zij houden niet van angst en onzekerheid.
Identiteit en betrouwbaarheid
Alle servicevoorwaarden zijn netjes uitgewerkt en zijn makkelijk te vinden voor je klanten. Maar waarom zouden ze in godsnaam bij jou gaan bestellen? Ben je wel een betrouwbare partij? Hoe zijn ervaringen van andere klanten geweest? Toon gerust je referenties.
Categorie, Productinformatie en specificaties
Het is belangrijk om relevante en snelle ingangen voor klanten te bieden naar de producten in je assortiment. Zijn je categoriën logisch ingedeeld? Snapt je klant deze indeling? Als ze éénmaal bij het product zijn aangekomen. Staat alle belangrijke productinformatie vermeld en gepresenteerd?
Call to action en checkout
Als je klant overtuigd is dat jij betrouwbaar bent en dat jij het juiste product voor de juiste prijs verkoopt gaan ze over tot actie. Zijn de bestelknoppen goed te vinden en is je winkelwagen logisch en overzichtelijk? Bied je daarnaast een simpele en overzichtelijke checkout aan?
Online marketing campagnes starten
Als je alle bovengenoemde facetten goed voor elkaar hebt is het tijd om meer bezoekers naar je webshop te genereren. Middels SEO en SEA campagnes is het mogelijk om gericht en relevant verkeer naar je shop te trekken.
Tip: lees ook ons blog over SEO optimalisatie voor je webshop.
SEO tips voor je websop 2021
Conversie optimalisatie voor je webshop
Eenmaal geland in je webshop. Wat doet je bezoeker precies? Waar zijn ze gevoelig voor en waar haken ze af? Door data en observaties is het mogelijk je webshop slimmer in te gaan richten om je verkopen te stimuleren. Dit heet ook wel conversie optimalisatie.
Wat als je geen gebruik maakt van online marketing diensten?
Heel simpel, dan blijf je bezig met je wat je doet en zal je je frustratie blijven dat je omzet achter blijft. Daarnaast weet je ook niet goed hoe Google Ads werkt of ken je niet alle rankingfactoren van Google en weet je niet hoe je alle statistieken moet interpeteren.