Wat is Call tracking?
Call tracking toont iedere bezoeker op jouw website een uniek telefoonnummer. Dat telefoonnummer is bij elke sessie weer anders. Bezoekers die gelijktijdig de website bezoeken zien dus ook allemaal een ander telefoonnummer.
Het unieke telefoonnummer wordt door de call tracking software aan de sessie van de bezoeker gekoppeld. Je kunt ook zien van welk kanaal de bezoeker komt en hier kun je dus je campagne strategie en budget op aanpassen.
Waarom je call tracking moet gebruiken
Het aantal bezoekers dat gebruik maakt van internet via hun telefoon is hoog en blijft alleen maar stijgen. Er zijn afgelopen jaar meer mobiele zoekopdrachten gemeten dan opdrachten op een desktop. Bellen is via de smartphone vaak de makkelijkste optie om contact op te nemen en daarom kiezen steeds meer klanten voor deze manier. Ook zijn telefonische leads waardevoller dan leads via de website, want telefonische leads zorgen vaker tot verkopen. Daarom is het optimaliseren van jouw campagnes op basis van telefonische conversies een goede beslissing als je nog meer succesvolle leads te genereren.
Voordelen voor jou
- Conversie optimalisatie
- Keyword tracking (weet waardoor je gebeld wordt)
- Makkelijke integratie externe systemen
- Voorkom gemiste oproepen
Wat kan Travyk voor je betekenen?
Bij Travyk werken we samen met het programma AdCalls. Hiermee kunnen wij inzichten krijgen in het aantal telefonische conversies van jouw campagnes. Op die manier kunnen we veel informatie en data verzamelen over jouw bezoekers en hiermee je campagnes optimaliseren en de efficiëntie van je marketingbudget verhogen.