Call tracking

Je investeert in marketing. Je betaalt netjes iedere maand de advertentiekosten en de overige online marketing kosten, maar weet jij écht wat het je oplevert?

Call tracking

Meten is weten

Veel bedrijven hebben enkel inzicht in online conversies, zoals verkopen of ingevulde contactformulieren. Wist je dat in veel branches maar liefst 70% van de conversies nog telefonisch plaatsvindt? Wil je dus echt weten wat jouw marketing inspanningen jou opleveren, dan moet je deze data inzichtelijk krijgen.

Met call tracking zorg je voor inzicht in het complete plaatje. Zo weet je niet alleen exact hoeveel online conversies er hebben plaatsgevonden, maar ook hoeveel telefonische leads je hebt ontvangen.

Wat is call tracking?

Call tracking koppelt het zoek- en surfgedrag aan jouw telefonische conversies. Zo weet jij wat de volledige resultaten van jouw marketingactiviteiten zijn. Hiermee kun jij je marketingbudget veel efficiënter inzetten en jouw rendement verhogen. Call tracking is de aanvulling op jouw statistieken. Zo meet jij ieder contactmoment en heb je het volledige overzicht van het klanttraject en al je behaalde conversies.

Hoe werkt call tracking?

Een consument is op zoek naar een product of dienst die jij aanbiedt. Deze consument komt vervolgens via bijvoorbeeld een Google Ads-advertentie terecht op jouw website. Een JavaScript laadt dynamisch een uniek telefoonnummer in op jouw website. De potentiële klant neemt telefonisch contact op en wordt doorgeschakeld naar het originele telefoonnummer van jouw organisatie. De oproep wordt geregistreerd als conversie in ons dashboard en kan vervolgens ook verwerkt worden in externe systemen, zoals bijvoorbeeld Google Analytics en Google Ads. Hiermee krijg je inzichtelijk welke marketingactiviteiten bijdragen aan je telefonische conversies en optimaliseer je campagnes op basis van volledige data.

De call tracking data is te verwerken in (bekende) systemen zoals:

  • Google Analytics
  • Google Ads
  • Google Data studio
  • Microsoft Advertising

Ook starten met call tracking?

Al met al klinkt het vrij ingewikkeld, maar geen zorgen. Starten met call tracking is eenvoudig en wij van Travyk helpen je graag. Er zijn verschillende partijen die call tracking verzorgen, waaronder AdCalls. Wij zijn trotse Gold Partner van AdCalls en kunnen om die reden een 30 dagen gratis trial aanbieden. Daarnaast regelen wij de gehele implementatie voor je. 

Ben jij geïnteresseerd in call tracking? Neem dan contact met ons op! 

Ook meer conversie?

Ben jij benieuwd welke Online Marketing voordelen jij allemaal kan halen uit je website of webshop? Wij helpen je graag.

Neem contact met ons op!

Over Travyk

Een Online Marketing bureau uit Heerenveen dat is ontstaan uit passie om ondernemers in de regio slimmer te maken en te laten profiteren van de voordelen van Online Marketing. Lees meer

Open chat
Appje sturen?
Hoi! Stuur ons een direct een appje. We zullen z.s.m. reageren.