4.9

CRO voordelen

Wij zetten de 6 CRO voordelen voor je op een rij.

Je herkent het vast wel. Als eigenaar of marketing communicatie medewerker ben je benieuwd hoe veel doelen of bestellingen je campagnes genereren. Daarom zal je ongetwijfeld naar Doelconversieratio of Conversiepercentage van e-commerce kijken.

Maar wat voor voordelen haal jij eruit als je bezig gaat met CRO? Wij geven je 6 CRO voordelen.

Conversiepercentage van e-commerce

conversiepercentage van e-commerce

Even opfrissen: wat is CRO ook alweer

Zelfs wikipedia heeft zijn zegje hierover klaar staan.

Vertaald uit het Engels-Bij internetmarketing en webanalyse is conversie-optimalisatie of conversie-optimalisatie een systeem voor het verhogen van het percentage bezoekers van een website dat zich omzet in klanten, of meer in het algemeen, elke gewenste actie op een webpagina uitvoert. Het wordt gewoonlijk CR

O genoemd.

Bron: wikipedia

Bezoekers omzetten naar klanten

Heel kort samengevat is het doel van CRO om bezoekers van je website of webshop om te zetten naar klanten of in het geval van online marketing het behalen van online doelen.

Een doel voor bedrijf “X” is een contactformulier, voor bedrijf “Y” is dat een transactie in een webshop.

Meer leads genereren voor extra omzet

Het genereren van leads voor omzet

Waarom optimaliseren voor je conversiesratio?

Voor ieder bedrijf en dus website of webshop is het uiteindelijk te behalen doel anders. Maar onder aan de streep is het altijd interessant om je doelen te verdubbelen voor dezelfde inspanning.

Alleen de doelgroep, producten en of diensten van bedrijven wijken van elkaar af. Het proces van CRO optimalisatie is vaak hetzelfde.Door dus continue bezig te zijn met dit proces ga je je conversieratios optimaliseren en dus je doelen en omzet verhogen!

CRO voordeel 1 – meer bestellingen of doelen

We zetten een simpel rekensommetje op voor je om duidelijk te begrijpen wat de toegevoegde waarde is van conversie-optimalisatie. De getallen:

Je hebt een webshop met 100 bezoekers en een conversieratio van 1%. Nogmaals.. bij CRO draait het dus om het verhogen van het conversieratios.

  • 100 bezoekers * 1% conversieratio = 1 bestelling

  • 100 bezoekers * 2% conversieratio = 2 bestellingen

Zie je dat? Door er voor te zorgen dat het conversieratio stijgt, verdubbelen de transactie in de webshop.

Kortom: dubbel zoveel bestellingen voor hetzelfde aantal bezoekers.

effect van conversie-optimalisatie

effect van CRO

Voordeel 2: meer rendement uit je campagnes

Het kan zijn dat je betaalde campagnes tegenvallen in resultaat. Het kan dus zijn dat je website of webshop niet goed is in het generen van leads of bestellingen.

Het is namelijk in online marketing zo dat je kosten niet gelijk verdubbelen als je dubbel zoveel leads of omzet gaat genereren.

Kortom: je houd ook meer winst over!

Voordeel 3 van CRO: kosten per conversie dalen

Voor heel veel bedrijven erg belangrijk. Het beheersen van de kosten per conversie. Dit betekent dat het “kopen van een klant” niet meer mag dan kosten dan “X” euro in verband met marges en winsten.

Als je je conversieratio verdubbeld. Zullen de kosten per conversie halveren!

4. Je moet je verdiepen in concurrenten

Stel je hebt wel heel veel verkeer en bezoekers. Maar ze kopen niet!! Hoe kan dat nou?

Door goed naar je concurrenten te kijken en te verdiepen in grote spelers op het internet kan je heel veel leren. Namelijk: hoe verleiden zij de bezoekers om te gaan converteren.

5. De behoeften van je doelgroep leren kennen

Wil je rendabel zijn dan moet je goed weten wat je klant precies wil en wat de achterliggende behoefte is.

  • Wat hebben ze nodig?

  • Welke informatie willen ze lezen?

  • Welke vragen kan ik voor ze beantwoorden?

  • Waarom zou ik bij die partij een dienst af willen nemen?

Zelfs na een contact aanvraag hebben bezoekers nog altijd vragen. Hoe beter je deze informatie vooraf kunt geven, hoe groter de kans op een conversie.

Zelfs na een lead moet je nog enkele bezwaren of vraagstukken beantwoorden

Het transformeren van leads tot omzet

6. Varen op data

In het digitale landschap is het mogelijk om gigantisch veel informatie te verzamelen. En het mooie is: deze informatie liegt nooit. Als jij weet dat bepaalde producten of diensten beter converteren dan een ander dan heb je nuttige informatie en daar kan je acties op uitvoeren. Zoals het starten van een hypothese en een A/B test.

Hoe kan het dan dat andere producten of diensten minder goed converteren? Hoe kunnen we dit optimaliseren?

De hypothese

Daar kan een antwoord uitrollen als:

We gaan de pagina hetzelfde inrichten als de goed presterende pagina. Dat zal het conversieratio gaan verhogen.

De A/B test

Een voorbeeld van een a/b test

Voor je dus blind de pagina’s aan gaat passen is het verstandig om hypotheses te testen. Dit kan middels allerlei handige tools. Wij werken vooral met Google Optimize.

Meer voordelen van conversie-optimalisatie

We kunnen nog wel even doorgaan met het benoemen van voordelen. Samenvattend:

  • Focus op het verhogen van je conversieratio

  • Is meer redement op je marketing inspanningen

  • Is meer winst

  • Tip: blijf optimaliseren middels A/B tests

  • En maximaliseer je winsten

Starten met CRO? Wij helpen je graag op weg. Bekijk onze CRO dienstenpagina of laat een berichtje achter.

Meer conversie?

Ons team staat voor je klaar! Wil je beter online gevonden worden en meer conversies binnen krijgen? Dan helpen onze specialisten je graag.
Bel ons of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Vertrouwd. Door onze partners en klanten

  • Google reviews

    • 5.0
      Wat een ontzettend fijne samenwerking hebben wij met Travyk. Ruurd is erg flexibel en heeft veel kennis van zijn vakgebied. Zowel Ruurd als Iwan geven ons de nodige sturing binnen onze plannen, waardoor wij weer nieuwe inzichten krijgen. Op naar een duurzame samenwerking met mooie resultaten.
      Opjewallie Opdrachtgever
    • 5.0
      Wij van Kantoormeubelen Nederland werken vanaf januari 22 met Travyk. Regelmatig hebben we plezierige contacten, waarbij we elke keer weer concluderen dat er een duidelijke groei zit in de resultaten. Travyk is een betrokken en pro-actieve organisatie met medewerkers, die weten waar ze het over hebben. Keep up the good work!
      Kantoormeubelen Nederland Opdrachtgever
    • 5.0
      Goede kennis van zaken, meedenken met ons als klant en altijd een enthousiaste benadering van Ruurd zorgt voor een goede samenwerking. Samen met Travyk gaan we voor het behalen van het beste resultaat!
      Communicatie GO Opdrachtgever
    • 5.0
      Fijn bedrijf om mee samen te werken! Goede kennis van zaken en altijd een persoonlijke benadering van Ruurd en Iwan wat de samenwerking ten goede komt. Dus ben je op zoek naar een online marketing bureau dan kunnen wij Travyk van harte aanbevelen!
      De Mallemok ‘Smokehouse & Grill’ Opdrachtgever
    • 5.0
      Onze samenwerking met Travyk is prima. Fijne mensen met goede ideeën om onze online marketing up-to-date te houden! Wij zijn erg tevreden.
      Sappe Reiniging, onderhoud en renovatie Opdrachtgever
    • 5.0
      Travyk doet voor ons alles achter de schermen op onze website. De samenwerking en het meedenken over het proces voor de nieuwe website en het uitrollen daarvan en daarna. Wij zijn zeer tevreden over Travyk. Ik heb ze daarom in mijn netwerk al meerdere malen genoemd.
      West Specialist in Buitenreiniging Opdrachtgever
    • 5.0
      Travyk gaat altijd voor een resultaatverplichting. Het ultieme voorbeeld van partnerschap, ontwikkeling en strategievorming leidend tot internetsucces. Een proactieve samenwerking waar kennisdeling voorop staat.
      Donker Groep Hoofdkwartier Opdrachtgever
    • 5.0
      Waar voor je geld. Geen loze leuzen en marketing gepraat. Gewoon duidelijke taal die elke ondernemer begrijpt. Transparante prijzen en daadkracht. Twee weken na akkoord offerte alle zaken uitgevoerd en de eerste conversies gerealiseerd. Top werk 👍leuke gasten ook!
      Doozo Leeuwarden Opdrachtgever
    • 5.0
      Geweldig bedrijf, ze denken goed met je mee en zijn heel goed gemotiveerd om jou te helpen.
      Solexverhuur Sloten Opdrachtgever
    • 5.0
      Wat een geweldig bedrijf! Ze hebben onze website geoptimaliseerd op Google, daarnaast is de website veel sneller geworden! Bedankt voor jullie service!👍
      De Goede Specialist in verzekeringen en hypotheken Opdrachtgever

    Kennis delen is macht