Eerlijke prijzen & geen contracten
Meer dan 100% CO2 neutraal
400 + actieve campagnes

Online marketing campagnes voor Shopping & Retail

Online marketing voor retail en shopping is een vak apart, maar zeker iets waar we bij Travyk heel goed in zijn. Doordat er veel concurrentie is, is het belangrijker om jouw naamsbekendheid te vergroten. Wij kunnen je daarbij helpen met al onze mogelijkheden en kennis op het gebied van online marketing voor retail & shopping/ e-commerce.


Gratis Scan aanvragen   Onze tarieven

Online marketing campagnes voor Shopping & Retail

SEO voor E-commerce

Door het inzetten van e-commerce SEO groeit jouw webshop optimaal. Alle grote webshops maken volop gebruik van zoekmachine optimalisatie, om zo op een duurzame manier meer omzet en bekendheid te krijgen. Dankzij SEO zijn webshops niet enkel afhankelijk van advertenties (SEA), maar zijn er meerdere marketingstrategieën van waaruit bestellingen worden verkregen.

Hoe werkt SEO voor E-commerce?

Jij wil natuurlijk het beste vindbaar zijn op de voor jou relevante zoektermen. Om dit voor elkaar te kunnen krijgen kun je gebruik maken van SEO. Je kunt met SEO jouw website optimaliseren, maar de drie belangrijkste pijlers voor SEO zijn daarvoor wel van belang:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit

Je wil ook dat zoveel mogelijk bezoekers van jouw website overgaan tot een verkoop. Hiervoor zijn een aantal dingen erg belangrijk binnen het aankoopproces. 

Webshop optimalisatie

Je moet kunnen voorzien in de online behoefte van de klant. Dit betekent dat vragen over producten, problemen en de behoefte zo goed mogelijk beantwoord worden op de relevante pagina’s. De gebruikerservaring moet optimaal zijn. Zorg ervoor dat afbeeldingen, video’s en productkenmerken duidelijk zijn en op de goede plek te vinden zijn.

Snelheid van de webshop

Als je de bezoekers de website goed wil laten ervaren, is snelheid van de webshop een ander belangrijk punt. Het is naast dat het prettig is voor de klant ook heel belangrijk voor Google. Door de Google Core Vitals update is het zo, hoe beter jouw site laadt hoe beter je vindbaar bent. 

Mobiele webshop

Tegenwoordig is het zo dat de meeste aankopen worden gedaan via mobiele telefoons. Het is dus essentieel dat jouw webshop net zo goed werkt op mobiele apparaten dan op desktops.

Mobiele weergave houthandelmartinrobben.nl

Lokale SEO voor Retail & Shopping

Online presteren is natuurlijk hartstikke leuk, maar een ander doel is fysieke winkel bezoeken krijgen. Ook hierin kan online marketing een grote rol spelen. Als regionaal bedrijf zijnde biedt lokale SEO de kans om optimaal gevonden te worden. Om dit te bewerkstelligen maken we gebruik van Google Mijn Bedrijf. Met Google Mijn Bedrijf is jouw bedrijf, bij lokale zoekopdrachten, direct zichtbaar in Google met alle gegevens van jouw bedrijf. Eerst vul je de basisgegevens in, hierbij moet je denken aan bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, openingstijden en een link naar de website. In een korte voorstel tekst kun je bijzonderheden kwijt, maar ook informatie over jouw aanbod en services. Ook kun je afbeeldingen toevoegen en logo’s toevoegen. Als dit allemaal gedaan is wordt jouw winkel weergegeven bij lokale zoekresultaten zoals ‘meubelwinkel friesland’ en is de kans dat jouw winkel wordt bezocht groter dan ooit tevoren.  

SEA voor E-commerce

SEA, oftewel zoekmachine adverteren is in tegenstelling tot SEO, wat in de kern gratis zoekresultaten oplevert, richt SEA zich op de betaalde posities in de zoekmachine. Met SEA plaats je dus advertenties tussen de zoekresultaten van Google of andere zoekmachines. Het gaat hier meestal om tekstadvertenties of Shopping-advertenties, ook zijn display advertenties op andere sites mogelijk, maar bijvoorbeeld ook YouTube is een zoekmachine waarop je kan adverteren door gebruik te maken van video advertenties.

Google advertenties

Om jouw verkopen nog een extra boost te geven is het ook mogelijk om dit via Google advertenties te doen. Hierin maken we gebruik van GoogleAds en betaal je kosten per klik die gerelateerd zijn aan een zoekwoord (CPC). Belangrijk in deze advertenties is het vermelden van alle nodige informatie, zodat de klant niet lang hoeft na te denken en een bezoekje neemt aan de productpagina. Bij belangrijke informatie moet je denken aan: Prijs, productomschrijving, levertijd en verzendkosten.   

Google advertentie

Google Shopping

Google Shopping is een ideale tool voor jouw webshop voor het promoten en verkopen van producten binnen de zoekresultaten. Je toont direct jouw assortiment van jouw e-commerce platform, de product titels, afbeeldingen en prijzen. Het ideale van Google Shopping is dat je alleen mensen bereikt die ook echt op zoek zijn naar jouw product. Ze kunnen hier makkelijk de prijs vergelijken met die van de concurrent. Het is dus ook zo dat je autoriteit uit te stralen en dat kan met Google Shopping. 

Google Shopping omgeving

CRO voor E-commerce

Om alles uit jouw online activiteiten te halen buiten de campagnes om kun je gebruik maken van onze CRO diensten. Wij optimaliseren jouw website volledig om de verkoop optimaal te boosten. Wij achterhalen waar het misgaat of waar nog verbeterpunten liggen op jouw website. Hieronder lichten we een paar CRO oplossingen toe die van toepassing zijn in de retail en shopping branche.

Personalisatie

Om Het verkoopproces van de klant te versnellen is het toepassen van personalisatie via personalisatie tools een goede manier. Personalisatie wil zeggen dat de content op een webpagina voor een deel wordt aangepast op de individuele klant. Manier waarop je jouw webshop kunt personaliseren:

  • Eerder bezochte producten
  • Eerder gekochte producten
  • Items in winkelwagen
  • Gender van de klant

Productafbeeldingen

Echt doorslaggevend in het aankoopproces zijn productafbeeldingen. Dit is de eerste indruk die de klant krijgt van het product. Zonder dat de klant het product kan voelen, proberen of kan passen moet het product toch gekocht worden. Het is dus belangrijk om afbeeldingen van hoge kwaliteit te laten zien en in te gaan op de details van het product. Ook kun je nog kiezen voor een lifestyle afbeelding om een sfeerbeeld te geven van het gebruik van het product. 

Overzichtsafbeelding, detailafbeelding en lifestyleafbeelding

Klantreviews

Om de klant eerder tot een koop over te laten gaan en te winnen van de concurrenten kan een review van het product of bedrijf doorslaggevend zijn in de e-commerce. Meer dan 90% van de klanten op een webshop bekijkt en beoordeelt het product op basis van de reviews. Door goede reviews te laten zien maak je de kans op een verkoop dus veel groter en bij slechtere reviews verklein je deze kans. Het is dus zaak om goede reviews te verzamelen om veel te verkopen en om de consument bij jou te laten slagen in plaats van bij de concurrentie.

“Travyk is een jong en gedreven bedrijf die graag met je meedenkt. Erg prettig om mee samen te werken!”

Home Center Wolvega 5/5

Snel bestelproces

Je wil natuurlijk zoveel mogelijk grip houden op je klanten en ze niet verliezen op het laatste moment. Het is dus zaak om het de klant zo makkelijk en duidelijk mogelijk maakt in het bestelproces. Belangrijk is om het niet al te lang te laten duren en niet te veel van de klant te vragen, want anders verlaat de klant het bestelproces. Het is dus cruciaal om dit goed op orde te hebben. Dit kun je regelen door bijvoorbeeld:

  • Zo weinig mogelijk velden creëren voor de klant;
  • Wees duidelijk en zorg dat de klant niet voor verrassingen komt te staan;
  • Toon jouw USP’s;
  • Laat de levertijd en verzendkosten duidelijk zien;
  • Toon de voortgang in het bestelproces
Duidelijk en snel bestelproces homecenter.nl

CSS partner Bigshopper

Bij Travyk kunnen we jouw producten plaatsten via Bigshopper. Bigshopper is een CSS partner. CSS partner staat voor Comparing Shopping Services. Je kunt dus producten plaatsen op de site van de CSS partner en vervolgens kunnen klanten jouw producten vergelijken met die van de concurrenten. Via Bigshopper is het ook heel eenvoudig mogelijk om jouw producten in de Google Shopping omgeving te vertonen. 

Voordelen Bigshopper

Een mooie bijkomstigheid van het gebruiken van CSS partners dan kun je meer financiële voordelen verwachten ten opzichte van de Shopping functie van Google. Ook betaal je minder voor clicks en ontvang je een marge voordeel van 20% binnen Google Shopping. Je kunt dus veel meer resultaten uit jouw budget halen.

Overzicht Bigshopper.nl

Ook meer conversie?

Ben jij benieuwd welke Online Marketing voordelen jij allemaal kan halen uit je website of webshop? Wij helpen je graag.

Neem contact met ons op!

Over Travyk

Een duurzaam Online Marketing bureau uit Heerenveen dat is ontstaan uit passie om ondernemers in de regio slimmer te maken en te laten profiteren van de voordelen van Online Marketing. Ook doen we graag iets terug voor mens en milieu! Lees meer