4.9

Gecombineerde Doelgroepen in Google Ads

Google Ads is begonnen met het uitrollen van de ‘Gecombineerde Doelgroepen’. Wij vertellen hoe dit jou kan helpen.

Google Ads is begonnen met het uitrollen van de ‘Gecombineerde Doelgroepen’. Een gecombineerde doelgroep is een effectieve targetingoptie waarmee u verschillende doelgroepkenmerken, zoals gedetailleerde demografische gegevens en affiniteiten, kunt combineren om ‘personages’ te maken die segmenten van uw doelgroepen vertegenwoordigen.

Je kunt een onbeperkt aantal personages maken om verschillende typen gebruikers te vertegenwoordigen die uw producten, services of website zouden kunnen gebruiken. Door personages te maken op basis van de achtergronden, behoeften en doelen van gebruikers kan je op het juiste moment de juiste klanten targeten.

Aan de slag met gecombineerde doelgroepen

Als u een gecombineerde doelgroep wilt maken selecteer je een bestaande of maak je een nieuwe campagne aan. Vervolgens ga je naar doelgroepen binnen de campagne en zie je de optie gecombineerde doelgroep staan en kun je ze gaan aanmaken.

Gecombineerde doelgroepen Google Ads

Als je verder gaat zal de optie komen om een nieuwe gecombineerde doelgroep aan te maken. Hieronder heb ik snel een voorbeeld aangemaakt hoe hier invulling aan gegeven kan worden. In dit voorbeeld is er gebruik gemaakt van studenten die affiniteit hebben met Social Media. Wie weet is Travyk binnenkort op zoek naar een enthousiaste stagiaire die het leuk vindt om content te schrijven op socials;-).  

Nieuwe gecombineerde doelgroepen

Gebruik van een bestaande gecombineerde doelgroep

Zodra je een gecombineerde doelgroep hebt gemaakt, kan deze opnieuw gebruikt worden voor andere campagnes of advertentiegroepen. Let op: als je een bestaande doelgroep uit de kiezer voor een bepaalde campagne bewerkt, is dit van invloed op alle campagnes of advertentiegroepen waarin de doelgroep wordt gebruikt. Houd er verder rekening mee dat er minstens een gecombineerd publiek moet zijn van 1.000 leden om de privacy van gebruikers te beschermen. Google zal campagnes of advertentiegroepen die een gecombineerde doelgroep met minder dan 1.000  leden targeten automatisch onderbreken.  

Waarom zou je gecombineerde doelgroepen gebruiken?

Google is duidelijk al jarenlang bezig met het uitrollen en verbeteren van doelgroepgerichtheid, maar de mogelijkheden voor het creëren en testen waren nog nooit zo specifiek. Het gebruik van gecombineerde doelgroepen in Google Ads tilt het niveau zwaar omhoog. Nu kan je veel dieper ingaan op wie je wilt bereiken en hoe je ze benaderd. Net als bij andere doelgroepen kan gecombineerde doelgroepen worden ingesteld op Targeting of Observatie.

Wij laten SEA voor je werken

Ons team staat voor je klaar! Wij helpen je graag met het opzetten en het beheren van succesvolle en rendabele Google Ads campagnes. Ben je op zoek naar een Online Marketing Bureau uit Heerenveen? Dan helpen wij je graag.
Bel ons of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Vertrouwd. Door onze partners en klanten

  • Google reviews

    • 5.0
      Wat een ontzettend fijne samenwerking hebben wij met Travyk. Ruurd is erg flexibel en heeft veel kennis van zijn vakgebied. Zowel Ruurd als Iwan geven ons de nodige sturing binnen onze plannen, waardoor wij weer nieuwe inzichten krijgen. Op naar een duurzame samenwerking met mooie resultaten.
      Opjewallie Opdrachtgever
    • 5.0
      Wij van Kantoormeubelen Nederland werken vanaf januari 22 met Travyk. Regelmatig hebben we plezierige contacten, waarbij we elke keer weer concluderen dat er een duidelijke groei zit in de resultaten. Travyk is een betrokken en pro-actieve organisatie met medewerkers, die weten waar ze het over hebben. Keep up the good work!
      Kantoormeubelen Nederland Opdrachtgever
    • 5.0
      Goede kennis van zaken, meedenken met ons als klant en altijd een enthousiaste benadering van Ruurd zorgt voor een goede samenwerking. Samen met Travyk gaan we voor het behalen van het beste resultaat!
      Communicatie GO Opdrachtgever
    • 5.0
      Fijn bedrijf om mee samen te werken! Goede kennis van zaken en altijd een persoonlijke benadering van Ruurd en Iwan wat de samenwerking ten goede komt. Dus ben je op zoek naar een online marketing bureau dan kunnen wij Travyk van harte aanbevelen!
      De Mallemok ‘Smokehouse & Grill’ Opdrachtgever
    • 5.0
      Onze samenwerking met Travyk is prima. Fijne mensen met goede ideeën om onze online marketing up-to-date te houden! Wij zijn erg tevreden.
      Sappe Reiniging, onderhoud en renovatie Opdrachtgever
    • 5.0
      Travyk doet voor ons alles achter de schermen op onze website. De samenwerking en het meedenken over het proces voor de nieuwe website en het uitrollen daarvan en daarna. Wij zijn zeer tevreden over Travyk. Ik heb ze daarom in mijn netwerk al meerdere malen genoemd.
      West Specialist in Buitenreiniging Opdrachtgever
    • 5.0
      Travyk gaat altijd voor een resultaatverplichting. Het ultieme voorbeeld van partnerschap, ontwikkeling en strategievorming leidend tot internetsucces. Een proactieve samenwerking waar kennisdeling voorop staat.
      Donker Groep Hoofdkwartier Opdrachtgever
    • 5.0
      Waar voor je geld. Geen loze leuzen en marketing gepraat. Gewoon duidelijke taal die elke ondernemer begrijpt. Transparante prijzen en daadkracht. Twee weken na akkoord offerte alle zaken uitgevoerd en de eerste conversies gerealiseerd. Top werk 👍leuke gasten ook!
      Doozo Leeuwarden Opdrachtgever
    • 5.0
      Geweldig bedrijf, ze denken goed met je mee en zijn heel goed gemotiveerd om jou te helpen.
      Solexverhuur Sloten Opdrachtgever
    • 5.0
      Wat een geweldig bedrijf! Ze hebben onze website geoptimaliseerd op Google, daarnaast is de website veel sneller geworden! Bedankt voor jullie service!👍
      De Goede Specialist in verzekeringen en hypotheken Opdrachtgever

    Kennis delen is macht