De eerste stapjes binnen online marketing
Op moment van schrijven ben ik nog maar net werkzaam bij Travyk. Een mooie club! Maar mijn eerste officiële stapjes binnen het online marketingvak zette ik zo’n 10 jaar geleden. In het laatste jaar van de opleiding HBO Communicatie heb ik mijn afstudeerstage gedaan (én succesvol afgerond) bij een web- en marketing bureau in Leeuwarden. Begonnen met vooral content / copywriting ging het steeds meer de kant van SEO op, met uitstapjes naar SEA onder andere.
Het hele principe van: u vraagt, wij draaien, spreekt mij echt aan. Wat met de advertenties op de zoekresultatenpagina van Google natuurlijk net zo is. SEO en SEA vullen elkaar dan ook altijd mooi aan. Alleen door de jaren heen is SEO voor mij vooral de hoofdmoot geweest bij diverse online marketing bureaus, waaronder dus nu Travyk. Hier stort ik me naast zoekmachine optimalisatie ook weer op de advertenties binnen Google.
Meten = weten
Wat mijn collega Iwan ook al aangaf: het leuke van online marketing is dat alles te meten is. Je kunt altijd en overal bijsturen mocht dat nodig zijn en al vrij snel inzien wat voor effect dat heeft. Het online vak staat ook nooit stil. Ik ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen wat dit betreft. Wat vooral nu belangrijker wordt is unieke content. En daarbij ook visuele content.
Vrije tijd: fotografie en sport
Over visuele content gesproken: je kunt me nog wel eens tegenkomen met een fotocamera in de handen (of voor mijn hoofd). Vooral fotografie van datgene wat je met je blote oog niet kunt zien vind ik prachtig. Spelen met de sluitertijd. Naast het trainen van mijn ogen op het vinden van mooie composities, ben ik ook 4 keer per week actief in de sportschool met krachttraining. De strijd met mezelf aangaan. En ook ik zit daarna graag even voor een goede (docu)serie op Netflix, zoals zovelen. Mocht je nog tips hebben: let me know Dat mag ook via een berichtje op LinkedIn.